2.05.2014

Özgürlük Ruhtadır

Ozgurluk Ruhtadir
Özgürlük Ruhtadır
Özgürlük: Politik,sosyal ya da ekonomik dönemeçlerden ziyade insanoğlunun ruhunda var olması gereken bir kavramdır.

Günümüz dünyasında düşünce özgürlüğü baş gösterse de nitekim Orta Ç
ağ insanlığına baktığımızda çeşitli düşüncelerini dile getiren insanların; asılmaları,yakılmaları ya da başka çeşitli idam yolları ile canlarının alınması, azımsanamayacak derecede fazladır.                                              
Hz. İsa'nın Hristiyanlık düşüncesini yayarken,devrin süper gücü Roma İmparatorluğu tarafından Kudüs'te çarmığa gerilmesi,bu konu hakkında belki de en fazla akıllarda kalan örnektir.

Özgürlük: '' Benim düşüncemi değiştiremeyeceksin,istersen beni öldür ! '' diyebilmektir.

Özgürlüğe biraz daha evcil bir gözlük ile bakınca; ''reenkarnasyon'' düşüncesi savunucularını bir kenara bırakırsak,bizler bu hayatı bir kere yaşıyor ve bu hayatı yaşarken de zevk almak istiyor isek; bunu içimizdeki ruhu özgür kılarak başarabiliriz.
Büyük üstat Montaigne'nin dediği gibi '' Özgürlüğe öyle düşkünüm ki, koca Hindistan'ın bir köşesini bana yasak etseler dünyanın tadı kaçar neredeyse. ''

Bu iş böyledir. Karşındaki insan sana '' Yapma !,Etme ! '' demeyecek. Dedirtmeyeceksin arkadaş ! Gerekirse o yolda öleceksin ama mutsuz değil gülerek öleceksin.
Kişisel olarak özgürlüğüme düşkün bir birey olarak beni değiştirmelerine asla izin vermedim ama olumsuz eleştiri alabilecek kadar ve özeleştiri yapabilecek kadar da erdemli olabildim. Düşünüyorum ve diyebiliyorum ki zamane insanının bir çoğu özgürlüğünü soyutsal olarak satmayı kendine yedirebilmiş.

Çevrende sevildiğini hissettiğin insanlar tarafından mutlaka sana ''yasa önerileri'' gelmiştir. Baban,annen,kardeşin,arkadaşın,sevgilin ya da bir başkası... Evet! Bu insanlar senin iyiliğini düşünüyor. Peki yıllar yılları kovalarken bu insanların belki de hiç birinin senin yanında olmayacağını veya olamayacağını da biliyor musun ? Biliyorsan eğer neden kendi hayatını ya da bir başka deyiş ile kendi çizgini çizmiyorsun ?

'' Aşkım için ölebilirim ama özgürlüğüm için aşkımı öldürebilirim. '' Bu hayatı dolu dolu yaşamaya özen göstermek gerek. Şu dakikadan sonraki iki dakika içinde '' ölmem ben '' dememek gerek.

Bugün kendine bir değişiklik yap ve çevrendeki insanların hiç birinin önerisine kulak asma. Hata yapıp üzülsen bile özgürlüğünün ruhuna ulaştığını fark edeceksin.

Ya da çevrendeki hiç bir kimse ile vedalaşmadan uzaklaş oradan. Hiç bir kimseye haber verme gittiğin yeri. Az da kendine vakit ayırmayı deneyebilirsin böylece.






'' Unutmayın! Sizi düşündürebilen tek bir cümle,kaderinizin anahtarı olabilir...''

Bu yazımı paylaşmak ister misiniz ?

1 yorum:

Değerli düşüncelerinizi paylaşmaktan lütfen çekinmeyiniz...